Szlifowanie Diamentów [fotorelacja 21.11.2020 r.]

Data: 21.11.2020 Kategorie: Akademia Młodych Odkrywców
Wpis może zawierać nieaktualne dane.

21 listopada br. uczestnicy zadania „Szlifowanie Diamentów”, wzięli udział w kolejnych zajęciach realizowanych z wykorzystaniem technik i metod kształcenia na odległość. Zajęcia zatytułowane „Energia i odnawialne źródła energii (m.in. różne rodzaje energii i właściwości)” prowadził dr hab. Stanisław Różański, prof. PUSS.

W trakcie wykładu dr hab. Stanisław Różański, prof. PUSS wyjaśnił co to są odnawialne i nieodnawialne źródła energii oraz krótko omówił poziom wykorzystania OZE w Polsce. Następnie omówił zjawisko fotosyntezy, zjawisko fotoelektryczne zewnętrzne, odkrycie efektu fotowoltaicznego przez Becquerela, budowę i działanie elektrowni wiatrowej, budowę i działanie ogniwa fotowoltaicznego oraz ogniwa wodorowego. Ponadto omówił zastosowanie i wykorzystanie odnawialnych źródeł energii. Na zakończenie zostały omówione metody wyznaczania podstawowych parametrów ogniw fotowoltaicznych i ogniw wodorowych (np. charakterystyka prądowo-napięciowa ogniwa, moc, sprawność).

Uczestnicy zajęć przeprowadzili w grupach następujące doświadczenia:

1) Uruchomienie modelu ogniwa wodorowego – badanie charakterystyki prądowo-napięciowej ogniwa.

2) Wyznaczanie wydajności elektrolizy z wykorzystaniem ogniwa wodorowego.

3) Budowa i uruchomienie modelu samochodu napędzanego ogniwem wodorowym.

4) Badanie charakterystyki prądowo-napięciowej ogniwa fotowoltaicznego.

Uzyskane wyniki pomiarów posłużyły do graficznego przedstawienia uzyskanych charakterystyk dla badanych ogniw.

Uczestnicy wzięli również udział w zajęciach pt.: „Rozpoznanie zainteresowań zawodowych oraz mocnych i słabych stron z wykorzystaniem gier diagnostyczno-symulacyjnych”. Młodzież podzielona na zespoły otrzymała zadanie zaplanowania konkretnych przedsięwzięć dotyczących działalności kawiarni na okres najbliższego roku. Metodą „burzy mózgów” uczniowie wypracowali czynności, które następnie w drodze konsensusu podzielili między sobą. Okazało się, że aby działalność mogła dobrze prosperować istotne jest zwrócenie uwagi na: pozyskanie klientów, sprzedaż, obsługę klienta, promocję, rozliczenie, zarządzanie, kierowanie zespołem.

Ćwiczenia wymagały opracowania różnych działań promocyjnych, które uczniowie konsultowali między sobą, a w kolejnym etapie – weryfikowali z wykładowcą. Efekty swojej pracy uczniowie przedstawili na arkuszach papieru. Każda osoba, w tym także przedsiębiorca stawia czoła konkurencji, stąd też w dalszej części zajęć istotne było omówienie możliwości budowania przewagi konkurencyjnej w odniesieniu do realiów rynku pracy.

W trakcie omawianego tematu zwrócono uwagę na:

- potrzebę budowania własnej marki

- kompetencje marki z podziałem na wiedzę – umiejętności – doświadczenie – osiągnięcia

- aspekty osobowości (jaka/i jestem?, w czym jestem wybitna/y?, czym się wyróżniam?)

Przeprowadzone zajęcia pozwoliły uczestnikom lepiej zrozumieć powiązania i zależności wykorzystania swojego potencjału, a także jego wpływu na wybór ścieżki edukacyjno-zawodowej.

© 2020 Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: OPTeam S.A.

UWAGA! Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Cookies wykorzystywane są do prawidłowego funkcjonowania strony oraz w celach statystycznych. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.

Po więcej szczegółów odwiedź naszą "Politykę prywatności"