21 listopada br. uczestnicy zadania „Szlifowanie Diamentów”, wzięli udział w kolejnych zajęciach realizowanych z wykorzystaniem technik i metod kształcenia na odległość. Zajęcia zatytułowane „Energia i odnawialne źródła energii (m.in. różne rodzaje energii i właściwości)” prowadził dr hab. Stanisław Różański, prof. PUSS.
W trakcie wykładu dr hab. Stanisław Różański, prof. PUSS wyjaśnił co to są odnawialne i nieodnawialne źródła energii oraz krótko omówił poziom wykorzystania OZE w Polsce. Następnie omówił zjawisko fotosyntezy, zjawisko fotoelektryczne zewnętrzne, odkrycie efektu fotowoltaicznego przez Becquerela, budowę i działanie elektrowni wiatrowej, budowę i działanie ogniwa fotowoltaicznego oraz ogniwa wodorowego. Ponadto omówił zastosowanie i wykorzystanie odnawialnych źródeł energii. Na zakończenie zostały omówione metody wyznaczania podstawowych parametrów ogniw fotowoltaicznych i ogniw wodorowych (np. charakterystyka prądowo-napięciowa ogniwa, moc, sprawność).
Uczestnicy zajęć przeprowadzili w grupach następujące doświadczenia:
1) Uruchomienie modelu ogniwa wodorowego – badanie charakterystyki prądowo-napięciowej ogniwa.
2) Wyznaczanie wydajności elektrolizy z wykorzystaniem ogniwa wodorowego.
3) Budowa i uruchomienie modelu samochodu napędzanego ogniwem wodorowym.
4) Badanie charakterystyki prądowo-napięciowej ogniwa fotowoltaicznego.
Uzyskane wyniki pomiarów posłużyły do graficznego przedstawienia uzyskanych charakterystyk dla badanych ogniw.
Uczestnicy wzięli również udział w zajęciach pt.: „Rozpoznanie zainteresowań zawodowych oraz mocnych i słabych stron z wykorzystaniem gier diagnostyczno-symulacyjnych”. Młodzież podzielona na zespoły otrzymała zadanie zaplanowania konkretnych przedsięwzięć dotyczących działalności kawiarni na okres najbliższego roku. Metodą „burzy mózgów” uczniowie wypracowali czynności, które następnie w drodze konsensusu podzielili między sobą. Okazało się, że aby działalność mogła dobrze prosperować istotne jest zwrócenie uwagi na: pozyskanie klientów, sprzedaż, obsługę klienta, promocję, rozliczenie, zarządzanie, kierowanie zespołem.
Ćwiczenia wymagały opracowania różnych działań promocyjnych, które uczniowie konsultowali między sobą, a w kolejnym etapie – weryfikowali z wykładowcą. Efekty swojej pracy uczniowie przedstawili na arkuszach papieru. Każda osoba, w tym także przedsiębiorca stawia czoła konkurencji, stąd też w dalszej części zajęć istotne było omówienie możliwości budowania przewagi konkurencyjnej w odniesieniu do realiów rynku pracy.
W trakcie omawianego tematu zwrócono uwagę na:
- potrzebę budowania własnej marki
- kompetencje marki z podziałem na wiedzę – umiejętności – doświadczenie – osiągnięcia
- aspekty osobowości (jaka/i jestem?, w czym jestem wybitna/y?, czym się wyróżniam?)
Przeprowadzone zajęcia pozwoliły uczestnikom lepiej zrozumieć powiązania i zależności wykorzystania swojego potencjału, a także jego wpływu na wybór ścieżki edukacyjno-zawodowej.
UWAGA! Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Cookies wykorzystywane są do prawidłowego funkcjonowania strony oraz w celach statystycznych. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.
Po więcej szczegółów odwiedź naszą "Politykę prywatności"