W dniu 14.12.2019 r. odbyły się kolejne zajęcia w ramach zadania Szlifowanie Diamentów pt. Drgania mechaniczne i fale mechaniczne w otaczającym nas świecie. Zajęcia prowadził dr hab. Stanisław Różański, prof. PUSS. Na początku spotkania uczestnicy zajęć zapoznali się z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi drgań mechanicznych.
Omówione zostały następujące zagadnienia:
Po wykładzie uczestnicy zajęć przystąpili do wykonywania doświadczeń sprawdzających prawa rządzące drganiami mechanicznymi. Uczestnicy projektu wykonywali w grupach następujące eksperymenty:
Podczas części eksperymentalnej uczestnicy zajęć dokonywali obserwacji zachodzących zjawisk, pomiarów oraz obliczeń różnych wielkości fizycznych na podstawie uzyskanych wyników pomiarów. Następnie grupa udała się do pracowni komputerowej, gdzie poszczególne grupy przygotowywały prezentacje wykorzystując program PowerPoint
Kolejna część sobotnich zajęć prowadzona była przez dr Monikę Rozmarynowską. Młodzież tworzyła plan rozwoju zawodowego z wykorzystaniem narzędzia coachingowego Points of You.
Wprowadzeniem do tematu była rozmowa dotycząca planów edukacyjno-zawodowych młodzieży, a także czynników determinujących ich wybory. Określenie przez uczestników, czym jest dla nich sukces stanowiło podstawę do dalszych rozważań w kontekście tematu zajęć. W trakcie spotkania uczestnicy nabywali większej świadomości własnej osobowości w odniesieniu do takich aspektów jak: mocne strony, dziedziny wiedzy, zainteresowań i uzdolnień, wartości, inspiracje, typy osobowości. Poprzez ćwiczenia każdy z młodych studentów poznał czynniki, istotne z punktu widzenia wyboru kierunku kształcenia. Na koniec zajęć prowadząca wskazała, jak ważny jest w życiu cel i czemu służy planowanie działań. Jako ćwiczenie utrwalające umiejętność zastosowania modelu SMART, uczestnicy pracując w parach, wyznaczyli cel zawodowy/ osobisty zgodnie z założeniami ww. modelu. Na bazie zdobytych informacji każdy uczestnik spotkania miał za zadanie stworzyć własny plan rozwoju zawodowego. W ramach ćwiczenia wykorzystano karty pracy, przygotowane na potrzeby zajęć, a także narzędzie coachingowe Points of YouTM. Taki rodzaj pracy pobudził młodzież do przyglądania się sobie, swoim potrzebom i możliwościom z nowych, poszerzonych perspektyw, budując tym samym obraz swojej osoby i wizję siebie w kontekście zawodowym.UWAGA! Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Cookies wykorzystywane są do prawidłowego funkcjonowania strony oraz w celach statystycznych. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.
Po więcej szczegółów odwiedź naszą "Politykę prywatności"