Odkrywanie Talentów [fotorelacja 06.04.2019 r.]

Data: 06.04.2019 Kategorie: Akademia Młodych Odkrywców

6 kwietnia br., w PWSZ w Pile zorganizowane zostały kolejne zajęcia dla dzieci w ramach projektu Akademia Młodych Odkrywców 2.0 - z pasji do nauki!

  • dr Marlena Bielak, Your image, your brand. O wizerunku słów kilka
Zajęcia poświęcone były kreowaniu wizerunku, zarówno tego codziennego, jak i wirtualnego, udostępnianego w mediach społecznościowych. Spotkanie rozpoczęło się od dyskusji inspirowanej przysłowiem „jak cię widzą, tak cię piszą”. Prowadząca zajęcia wyjaśniła dzieciom, że czynniki kształtujące wizerunek danej osoby to – między innymi – jej wygląd (ubiór, fryzura, makijaż – jeśli dotyczy), używany język, zachowanie, sposób poruszania się, mówienia, gesty, mimika twarzy, wykształcenie, wykonywany zawód, zainteresowania, znajomi, styl życia.
 
  • dr Małgorzata Burzyńska, Mnemotechniki. Jak zapamiętać, żeby pamiętać
Naukowcy dowodzą, że pamięć można usprawniać. Prowadząca zajęcia przedstawiła dzieciom kilka sposobów, ze szczególnym uwzględnieniem jednego z nich, tj. mnemotechnik, czyli technik pamięciowych. Ich stosowanie pozwala zapamiętywać aż siedem razy więcej informacji niż stosowanie metod tradycyjnych. Pomagają one człowiekowi zapamiętywać, przechowywać w pamięci i przypominać sobie wybrane informacje, np. numery telefonów, hasła, słowa w języku obcym oraz daty i fakty. Oprócz gotowej techniki potrzebujemy jeszcze motywacji oraz systematycznego treningu. Aby stosowanie mnemotechnik było skuteczne najlepiej ćwiczyć ich użycie w codziennym funkcjonowaniu, np. zapamiętywanie listy zakupów, numerów telefonów, spraw do załatwienia itd. Młodzi odkrywcy, celem ćwiczenia pamięci dla treningu łączyli nową informację z czymś znanym i wykorzystywali siłę własnej wyobraźni.
 
  • mgr Marta Książek-Róg, Play with us. W co bawią się angielskie dzieci?
Dzieci poznały krótką historię zabawek i zabaw dla najmłodszych w różnych częściach świata, ze szczególnym uwzględnieniem angielskich dzieci, które 500 lat temu bawiły się w podobne gry, w które bawią się współczesne dzieci. Bawiły się lalkami, żołnierzami, drewnianymi zwierzątkami, grały w piłkę. Dzieci z zamożnych rodzin chodziły do szkoły, uczyły się 6 dni w tygodniu, od godziny 6-7 rano, do ok. 17. Te, które nie chodziły do szkoły, pomagały rodzicom: chłopcy uczyli się pracy na roli od swoich ojców, a dziewczynki uczyły się szycia, gotowania i innych umiejętności niezbędnych do prowadzenia domu. Dodatkowo, miały dużo czasu na swobodne zabawy. Z definicji tradycyjne gry dziecięce, to zabawy bez skomplikowanego sprzętu, spisywanych zasad, przekazywane z pokolenia na pokolenie. Część zajęć odbywała się z wykorzystaniem angielskich wyrazów i zwrotów. Młodzi odkrywcy szukali analogii między zabawami w czasie wolnym dzieci angielskich i polskich.
 
  • dr inż. Jarosław Mikołajczyk, Polskie rakiety kosmiczne (budowa, przeznaczenie)
Wykładowca przekazał podstawową wiedzę z zakresu współczesnej fizyki i kosmologii oraz wprowadził dzieci w zagadnienia związane z inżynierią kosmiczną, przekazał wiedzę z zakresu układów napędowych, czujnikowych i sterowania satelitów i robotów w zastosowaniach kosmicznych. Przedstawił ojców współczesnej kosmonautyki. Spotkanie przybliżyło historię, konstrukcję, plany rozwojowe polskich rakiet oraz ich osiągnięcia. Prowadzący omówił historię lotów kosmicznych ze szczególnym uwzględnieniem polskich osiągnięć. Zajęcia zakończyły się otwartym pytaniem: „czy dzięki projektowi Krajowego Programu Kosmicznego podbijemy Wszechświat?”.
 

Dzieci znajdowały się pod opieką naszych Wolontariuszy - Słuchaczek i Słuchacza Nadnoteckiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Pile oraz Studentów Programu Erasmus+.

© 2020 Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: OPTeam S.A.

UWAGA! Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Cookies wykorzystywane są do prawidłowego funkcjonowania strony oraz w celach statystycznych. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.

Po więcej szczegółów odwiedź naszą "Politykę prywatności"