Odkrywanie Talentów [fotorelacja 01.06.2019 r.]

Data: 02.06.2019 Kategorie: Akademia Młodych Odkrywców

To już ostatnie zajęcia wykładowe w pierwszej edycji projektu!

1 czerwca br. zakończyliśmy cykl zajęć dla dzieci w wieku 6-12 lat. Dzieci uczestniczyły w następujących spotkaniach:

  • dr Marcin Krawczak, Words with funny and interesting etymologies
Etymologia to nauka o historii słów, ich pochodzeniu i zmianie ich formy oraz znaczenia w miarę upływu czasu. W przypadku języków, posiadających długą historię zapisu, etymolodzy posługują się tekstami, aby móc zrozumieć, jak słowa były używane w przeszłości i kiedy pojawiły się w danym języku. Etymolodzy korzystają również z metod porównawczych, żeby zrekonstruować informacje o językach, na temat których nie ma bezpośrednich danych. Prowadzący zajęcia po krótkim wprowadzeniu teoretycznym zaprosił młodych odkrywców do tropienia językowego pochodzenia interesujących i zabawnych wyrazów i wyrażeń, m.in. kwarantanna, robot, błękitna krew, awokado.
  • dr Monika Rozmarynowska, Kubuś Puchatek i Przyjaciele. Zespołowość. Rozwój. Zabawa. Co decyduje o efektywności współpracy?
Celem spotkania było podkreślenie, że niemal każda „współpraca się opłaca”. Prowadząca zajęcia  wymieniła wiele zalet konstruktywnej współpracy. Opowiedziała o zasadach pracy zespołowej, a także o rolach w zespole: liderze oraz członkach grupy. Dużo uwagi poświeciła, zgodnie z zasadą SMART, na ustalenie grupowego celu. Dzieci w podgrupach pracowały nad realizacją celu, a także nad wyciąganiem wniosków w oparciu o kompromis.

  • Marlena Dojlida, Komunikujemy się bez granic
Prowadząca zajęcia wyjaśniła dzieciom istotę komunikacji (wymiana komunikatów – językowych i niejęzykowych – między dwoma osobami w celu wzajemnego przekazania myśli, uczuć, postaw itp. – inaczej rozmowa lub komunikowanie się), bariery ją utrudniające oraz możliwości komunikacji alternatywnej (gdy wzrok, słuch lub dotyk przestają działać w pełni skutecznie).
Dzieci miały okazję przećwiczyć wybrane elementy komunikacji alternatywnej: w systemie znaków manualnych (język migowy, fonogesty), w systemie znaków graficznych oraz systemie znaków przestrzenno-dotykowych (np. klocki słowne).

  • dr Monika Kłos, Co można w życiu wynegocjować?

Celem zajęć było przekazanie dzieciom wiedzy dot. podstaw skutecznych negocjacji oraz stylów negocjacji. Młodzi odkrywcy opowiadali o konfliktowych sytuacjach (w rodzinach, w grupie rówieśniczej, w szkole), w których zastosowanie negocjacji mogłoby wpłynąć na ich rozwiązanie. Dzieci w podgrupach uczestniczyły w scenkach rodzajowych, które miały za zadanie przygotować je w przyszłości do rozmów na argumenty, bez konieczności manipulowania rozmówcą oraz ulegania manipulacjom. Dzieci otrzymały informację zwrotną od trenerki nt. wykorzystywanych w rozmowach stylów negocjacyjnych oraz wskazówki dotyczące zasad negocjacji.

Serdecznie zapraszamy na zakończenie roku akademickiego, które odbędzie się 11 czerwca br. o godz. 16.00 w Auditorium Maximum.

© 2020 Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: OPTeam S.A.

UWAGA! Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Cookies wykorzystywane są do prawidłowego funkcjonowania strony oraz w celach statystycznych. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.

Po więcej szczegółów odwiedź naszą "Politykę prywatności"